Τετάρτη 1 Απριλίου 2015

Ένα μικρό τεστάκι για τα μέλη, τους οπαδούς ή τους απλούς φίλους τού Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας που τυχαίνει να διαβάζουν αυτό το μπλογκ




Πριν από λίγο, ένας ανώνυμος σχολιαστής που το τελευταίο διάστημα συνηθίζει να εμφανίζεται απλώς για να βρίσει όταν ανεβαίνουν αναρτήσεις κριτικές προς το ΚΚΕ, άφησε το εξής ‘‘σχόλιο’’ στο προηγούμενο post:


Εγώ λέω ότι ο συγκεκριμένος είναι ή πολιτικά ηλίθιος σε βαθμό εγκλεισμού σε ίδρυμα, αν πρόκειται όντως για υποστηρικτή τού ΚΚΕ, ή προβοκάτορας που αποσκοπεί, με δική του πρωτοβουλία ή κατόπιν άνωθεν εντολών, στην εξ αντανακλάσεως δυσφήμιση και πολιτική απαξίωση του Κομμουνιστικού Κόμματος.

Συμμερίζονται αυτή την άποψη όσοι και όσες από το αναγνωστικό κοινό τού μπλογκ συντάσσονται με το ΚΚΕ; Και, γενικότερα, ποια είναι η δική τους άποψη για τέτοιου είδους πρακτικές; 


ΥΓ Στα πλαίσια της ανεμπόδιστης διατύπωσης απόψεων (με την προϋπόθεση της τήρησης των κανόνων σχολιασμού που αναγράφονται πάνω από το πλαίσιο των σχολίων) που πάντα χαρακτήριζε αυτό το ιστολόγιο, είναι αυτονόητο ότι μπορεί να κατατεθεί και οποιαδήποτε άλλη άποψη. Όπως, για παράδειγμα, ότι το ανώνυμο σχόλιο είναι προβοκάτσια σε βάρος τού ΚΚΕ (ή Πρωταπριλιάτικο αστείο), που προέρχεται όμως από τον ίδιο το διαχειριστή τού μπλογκ. 



7 σχόλια:

Гриша είπε...

Εγω προτεινω:

Oχι, να μην τοποθετηθει κανεις.Να το σκουπισουμε κατω απ το χαλακι (κι αυτο) γιατι αλλιως κινδυνευουμε να ξεκινησει μια ατερμονη επι της διαδικασιας συζητηση που θα ριχνει νερο στο μυλο του ανωνυμου σχολιασμου ετσι που με εναν τροπο τελικα θα τον νομιμοποιει και θα τον θωρακιζει παραπερα εναντι της ευπρεπους και χρησιμης συμμετοχης (οχι της δικης μου-εγω ειμαι ανθρωποδιωχτης) αλλων φιλων του ΚΚΕ οπως ο ιδιος ο διαχειριστης εχει αλλωστε παραδεχτει.

Σου αρεσει τωρα Λεφτ;

LeftG700 είπε...

Φίλε Гриша,


Ομολογώ ότι δεν καταλαβαίνω το σχόλιό σου. Βεβαίως, μου περνάνε κάποιες ιδέες, πηγαίνει το μυαλό μου εδώ ή αλλού, όμως όλα αυτά απέχουν από την κατανόησή του. Εντάξει, μπορεί να φταίει το ότι έχω κοπανήσει κάτι μπυρούλες σε μία εκτός προγράμματος αλλά πολύ ωραία έξοδο (δεν κάνω πλάκα ούτε ειρωνεύομαι, βέβαια). Αύριο που είναι μια άλλη μέρα θα το ξαναδώ και θα επανέλθω.


Τα λέμε

Ανώνυμος είπε...

Εγώ πιστεύω ότι ήταν τίμιος στην κριτική του.

Απευθύνθηκε με απλό τρόπο και έγινε κατανοητή η προσωπική του άποψη του για το ρόλο σου.

Ειλικρινά δεν είμαι ο ίδιος.
Έχω γράψει και εγώ κατά καιρούς αλλά σε άλλο στιλ,κυρίως καυτηριάζοντας το δασκαλίστικο υφάκι σου. (σήμερα πάλι τεστ στους ΚΚΕδες έβαλες δάσκαλε,γιατί εντάξει είσαι και πολύ γαμάουα)

Και κάτι ακόμα,εντάξει είναι κατανοητό ότι η θεματολογία ΚΚΕ είναι κάτι σαν τεχνητή αναπνοή για το πολιτικά χρεοκοπημένο μπλογκ σου,αλλά
άστο δεν σώνεται.

Σου το έχω ξαναπεί.Δεν με απασχολεί αν το σβήσεις ούτε τι χαρακτηρισμό θα μου δώσεις.Εγώ σε εσένα απευθύνομαι και ότι το διαβάζεις μου αρκεί.

Και για να γίνω κατανοητός.Μπορεί να είσαι και γαμώ τα άτομα ,μπορεί να πίναμε και μπύρες,αλλά σε πολιτικό επίπεδο μου τη δίνουν οι αβρότητες και ο πολιτικός πολιτισμός. Δεν μπορεί να τους φτύνεις και οι άλλοι να κάνουν ότι ψιχαλίζει.

Κάποιος θα στραβώσει και θα απαντήσει με τον δικό του τρόπο.
Γι'αυτό το λόγο κατανοώ το περιεκτικό σε νόημα σχόλιο του ανώνυμου,παρά του ότι είναι διαφορετικό από το δικό μου στιλ.

Μη θίγεσαι από την μορφή,το περιεχόμενο κρύβει βαθιά πολιτική κριτική και ταυτόχρονα συμμετρική ανταπόδοση ίδιου επιπέδου κριτικής η οποία από την πλευρά σου κρύβεται απλά μέσα σε όμορφα λογάκια.


"Γκουρού"

LeftG700 είπε...

Φίλε Гриша,


Χθες βράδυ δεν μπορούσα να καταλάβω αν σοβαρολογούσες ή μιλούσες σαρκαστικά. Δεν ξέρω πώς προέκυψε αυτό, αλλά έτσι μού φαινόταν. Τώρα, που νομίζω ότι βλέπω πιο καθαρά, βγάζω το συμπέρασμα ότι εννοείς αυτό ακριβώς που γράφεις: να μη συζητήσουμε την περίπτωση του τύπου γιατί του δίνουμε πόντους κατά κάποιο τρόπο και μεγιστοποιούμε τις πιθανότητες να βλάψει τις όποιες συζητήσεις γίνονται εδώ σε τελείως άλλο κλίμα με κάποιους φίλους τού ΚΚΕ.

Νομίζω, ή μάλλον είμαι βέβαιος, ότι έχεις μέγα λάθος. Διότι αφού, όπως ευθέως προκύπτει από το σχόλιό σου, δέχεσαι ότι ο τύπος είναι φάουλ, το κύριο ζήτημα που πρέπει να αντιμετωπίσεις ως οπαδός τού ΚΚΕ δεν είναι το αν θα βλάψει τις συζητήσεις εδώ (δεν μπορεί να τις βλάψει· έχουμε περάσει και χειρότερα και δεν ακυρώθηκαν οι συζητήσεις), αλλά η βλάβη που υφίσταται η εικόνα του κόμματος που υποστηρίζεις. Με αυτή την έννοια, πολύ περισσότερο από εμένα, εσένα και τους φίλους τού ΚΚΕ έπρεπε να καίνε και να σφάζουν τέτοιες πρακτικές. Στις οποίες, όπως έχω ξαναπεί, μόνο εσείς μπορείτε να βάλετε φρένο, αν μπορεί να βάλει φρένο κανείς. Διότι εγώ, ό,τι και να πω, «οπορτουνιστής» είμαι και «εχθρός τού Κόμματος» και ποιος με γαμεί...

Τέτοιοι κουφιοκεφαλάκηδες (αν είναι όντως κουφιοκεφαλάκης κι όχι προβοκατόρικο τρολ) εκλαμβάνουν τη σιωπή ως κατά βάθος επικρότηση. Λυπάμαι που δεν το καταλαβαίνεις.


Τα λέμε

LeftG700 είπε...

Φίλε "Γκουρού",


Εσύ, απ’ ό,τι σε κόβω, έχεις μπει στο εξής λούκι:

Έχεις καταλήξει στο συμπέρασμα ότι πουλάω δασκαλίκι και επειδή, κατά τα φαινόμενα, είσαι από αυτούς τους ελληνάρες που τα ξέρουν όλα και γι’ αυτό αντιλέγουν σε όλα, καταλήγεις, προκειμένου να μου την πεις, να βαφτίζεις «κριτική» και μάλιστα «βαθιά πολιτική κριτική» τα γρυλίσματα του ανώνυμου ‘‘σχολιαστή’’. Φιλάρα, για να τα λέμε όλα, έχεις μεγάλο πρόβλημα. Το πόσο μεγάλο πρόβλημα έχεις φαίνεται μόνο και μόνο από το γεγονός ότι επικροτείς πρακτικές τις οποίες εσύ ο ίδιος χαρακτηρίζεις «στράβωμα», ούτε τις ακολουθείς και ούτε συστήνεις σε άλλους να τις ακολουθήσουν, έχοντας την αφελή ή κουτοπόνηρη ιδέα ότι αυτές οι αντιφάσεις ξεπερνιόνται δίχως γάτα και δίχως ζημιά με τον ισχυρισμό ότι εσύ απλώς έχεις «άλλο στυλ». Λες και είναι ζήτημα στυλ να μιλάς σαν άνθρωπος κι όχι σαν ούγκανος!

Κατά τα άλλα:

1) Βγάλε από το μυαλουδάκι σου την ιδέα ότι όποιος κάνει κριτική σε ένα κόμμα το φτύνει. Το φτύνει αν είναι στην αντίθετη όχθη, εν προκειμένω στη Δεξιά. Αν είναι στην ίδια, τού κάνει κριτική εξ αριστερών. Έτσι είναι αυτά τα πράγματα. Αν στα μάθανε αλλιώς ή εσύ τα έχεις κάνει σαλάτα στο μυαλό σου, δεν φταίω εγώ.

2) Όπως δεν πουλάω δασκαλίκι, αλλά απλώς λέω την άποψή μου (όπως άλλωστε κι εσύ), έτσι δεν πουλάω και «πολιτικό πολιτισμό». Δεν είναι θέμα απλώς «πολιτικού πολιτισμού» (τι όρος!) να μην είναι κανείς κάφρος. Και το να είναι κάφρος δεν βγαίνει από το αν χρησιμοποιεί ‘‘κακές’’ λέξεις. Δεν είναι ζήτημα λεξιλογίου. Είναι ζήτημα του πώς αντιλαμβάνεται την πολιτική διαφωνία και τους όρους συζήτησής της.

3) Είμαι πολύ περίεργος να μου πεις ποιος είναι κατά την άποψή σου «ο ρόλος μου».


Τα λέμε


ΥΓ Η αντιδραστικότητα της νοοτροπίας σου και το πνεύμα αντιλογίας από το οποίο υποφέρεις φαίνεται και από ένα άλλο πράγμα: Ενώ ξέρεις πολύ καλά ότι ζητείται από τους σχολιαστές να βάζουν το όνομα που έχουν διαλέξει στο σχετικό κουτάκι, όπως εξηγώ με το νι και με το σίγμα στο κειμενάκι πάνω από το πλαίσιο των σχολίων, εσύ (πουλώντας ανυποταξία και επαναστατικότητα;) επιμένεις στην επιλογή «Ανώνυμος είπε...». Έχω συμπάθεια και κατανόηση για τους πάσχοντες από διάφορες ασθένειες. Όμως, πρέπει κι εσύ να κάνεις κάποιες προσπάθειες να γιατρευτείς. Αλλιώς: Δεν μπορώ να σε σώσω αν δεν το θέλεις κι εσύ ο ίδιος. Γι’ αυτό και, αν επανέλθεις εδώ ως «Ανώνυμος είπε...», το σχολιάκι σου θα πάρει την άγουσα προς τα αποδυτήρια. Και μη μου ξαναγράψεις πως δεν σε νοιάζει. Εμένα να δεις!

ΥΓ2 Κόψε την κακή συνήθεια να μπερδεύεις την πολιτική αντιπαράθεση με προσωπικό καβγά. Το να τρως την ώρα σου μόνο και μόνο για να απευθύνεσαι σε ένα άτομο (εμένα) και να είσαι ικανοποιημένος επειδή σε διαβάζω αποτελεί μεγάλη σπατάλη δυνάμεων τζάμπα και βερεσέ. Όπως ακριβώς και η μαλακία! ;-)

Гриша είπε...

Kοιτα φιλε λεφτ θα στα κανω λιγο πιο λιανα για να καταλαβεις συνδεοντας λιγο αυτη την αναρτηση με μια προηγουμενη.
Δεν μπορω να ακολουθησω τη λογικη σου.Τη λογικη που καταπινει την καμηλο(δηλ την αποψη σου να μην ερθει η δανειακη συμβαση προς ψηφιση με το εξοργιστικο προσχημα της παραπερα θωρακισης της-λες και οι υπογραφες που πεσαν ηταν πορδες) και διυλιζει τον κωνωπα(να βγαινει στα κεραμιδια και να χτυπαει πρωτοσελιδα για ενα ανωνυμο σχολιο αγνωστου προελευσης).Το οτι στη μια περιπτωση εχουμε να κανουμε με ενα κορυφαιο κεντρικο πολιτικο ζητημα δεν αναιρει αλλα ακριβως ενισχυει την αναγκαιοτητα να παρεις θεση καταδικαζοντας αυτη τη τακτικη της συγκυβερνησης.Εσυ ομως οχι μονο δεν το κανεις αλλα φερνεις προς υπερασπιση της αποψης σου και ενα ακομα πιο χαζο επιχειρημα οτι το ΚΚΕ θα πηδαγε στο ταβανι στη περιπτωση που ερχοταν στη βουλη ζητημα εξισωσης ναζισμου και κομμουνισμου.Μα πως μπορεις να το λες αυτο φιλε μου;To KKE ηταν το ΜΟΝΟ κομμα που ανεδειξε αυτο το ζητημα και μαλιστα τονιζοντας οτι ειναι επισημη θεση και ιδεολογια της ΕΕ.Θεωρησε και σωστα οτι επρεπε να ενημερωσει πρωτα απ ολα τον ελληνικο λαο.Ειδες να φοβηθηκε να το κανει;
Μετα λες οτι πονας για την αριστερα και εξακολουθεις μετα απο οσα εχει κανει να βαζεις και τον συριζα μεσα.Ενω καποτε ειχες πει ορθα κοφτα οτι η δημαρ ειναι ξεγραμμενη υποθεση.Δε καταλαβα δηλαδη τι διαφορα εχει σημερα ο συριζα με τη δημαρ; Μα αν υπαρχει διαφορα αυτη ειναι οτι ο συριζα εχει γινει χειροτερος απο τη δημαρ.Δεν το χεις καταλαβει οτι ειμαστε στα προθυρα νεου μνημονιου;Ή νομιζεις οτι πιεζοντας απ τ αριστερα θα αλλαξει κατι στη πολιτικη της συγκυβερνησης; Mα εδω στο σημειο που εχουν φτασει τα πραγματα δεν υπαρχει επιστροφη φιλε μου γι αυτη τη κυβερνηση.Μονο το λαικο κινημα μπορει να βαλει τη σφραγιδα του και ν αλλαξει τους συσχετισμους.Αυτο ομως προυποθετει σε πρωτη φαση οι αριστεροι ανθρωποι οσοι αισθανονται ριζοσπαστες να ξεμπερδευουν επιτελους με τις αυταπατες.

LeftG700 είπε...

Φίλε Гриша,


Φοβάμαι ότι όχι μόνο δεν με βοήθησες, αλλά εκεί που πίστεψα ότι είχα ξεμπερδευτεί από τη χθεσινοβραδινή ψιλοζαλάδα και κατάλαβα τι εννοούσες με το πρώτο σου σχόλιο, τώρα πάλι αρχίζω να χάνω τη μπάλα.

Να τα ξεκαθαρίσουμε ένα-ένα;

1) Εγώ κατάλαβα ότι απορρίπτεις συμπεριφορές σαν τού ούγκανου που τον έκανα πρωτοσέλιδο αλλά είσαι της άποψης πως ο καλύτερος τρόπος αντιμετώπισης είναι η αδιαφορία. Λάθος κατάλαβα;

2) Σου εξήγησα γιατί διαφωνώ και απαξιώνεις να ανταπαντήσεις. Αυτό τι σημαίνει; Η δημόσια, έστω και σε συνθήκες ανωνυμίας/ψευδωνυμίας στο διαδίκτυο, συμπεριφορά ανθρώπων που εμφανίζονται να μιλούν από θέσεις φιλοΚΚΕ σε αφήνει παγερά αδιάφορο, ακόμα κι όταν είναι ολοφάνερο ότι ζημιώνει το κόμμα που υποστηρίζεις;

Πέραν αυτών:

α) Επαναφέρεις την περίπτωση της ψήφισης της συμφωνίας στη Βουλή. Πού κολλάει αυτό στο ζήτημα που αναδεικνύει η συγκεκριμένη ανάρτηση;

β) Μου αποδίδεις εξοργιστικά προσχηματικό λόγο. Τι νόημα έχει να συζητάμε αν πιστεύεις ότι δεν μιλάω με ειλικρίνεια; Γιατί είναι τόσο δύσκολο για τους οπαδούς τού ΚΚΕ (σε έναν μιλάω αλλά αυτή η καχυποψία είναι κομματικό χαρακτηριστικό τής συντριπτικής πλειοψηφίας τών οπαδών τού ΚΚΕ) να δεχθούν ότι υπάρχουν και κάποιοι που μιλάνε με ειλικρίνεια και δεν παίζουν ‘‘παιχνιδάκια’’;

γ) Πόσες φορές πρέπει να εξηγήσω ότι η προτεραιότητά μου στο ζήτημα της συμφωνίας δεν είναι να αναδείξω την ασυνέπεια του ΣΥΡΙΖΑ να μη την περάσει από ψηφοφορία στη Βουλή, αλλά η όσο το δυνατόν μεγαλύτερη αποδυνάμωσή της ίδιας τής συμφωνίας; Ποιο είναι το μείζον και ποιο το έλασσον; Μιλάμε τόσο καιρό. Ακόμα να καταλάβεις πώς σκέφτομαι, καλώς ή κακώς; Δεν είναι η πρόταξη του μείζονος αυτό που με χαρακτηρίζει, ανεξάρτητα από το αν προκύπτουν παράπλευρα οφέλη ή ζημίες για το άλφα ή βήτα αριστερό κόμμα; Δεν είναι η πρόταξη της ανάγκης να αποδυναμωθεί έως διάλυσης η ευρωζώνη η αιτία που με κάνει να θέλω την ενδυνάμωση της Λεπέν, από τη στιγμή που η ευρωπαϊκή Αριστερά (δεν εννοώ το κόμμα ΕΑ) φαίνεται ανίκανη, ηλίθια ή ανεπαρκής; Ποια είναι η αιτία; Λες να ερωτεύτηκα ξαφνικά τη Μαρίν (ή να μου έπεσε η μάσκα και να «αποκαλύφθηκε η φασιστική ιδεολογία μου», όπως υπονοεί το υποδειγματικής πολιτικής μυωπίας (κι ας είμαι εγώ αυτός που είναι γυαλάκιας!) ιστολόγιο Lenin Reloaded);

δ) Πόσες φορές πρέπει να εξηγήσω πως, ό,τι κι αν είναι ο ΣΥΡΙΖΑ σε επίπεδο ηγετικής ομάδας, προσφέρει την ευκαιρία τής πρόσβασης στην κυβερνητική εξουσία αριστερών δυνάμεων; Η προς-βαση δεν εξασφαλίζει τη θετική έκ-βαση, σύμφωνοι. Είναι όμως μία βάση, ένα παράθυρο ανοιχτό, μία δυνατότητα.

Σκέψου τα λίγο αυτά, φίλε Гриша. Είναι κρίμα να τρώμε κάποιες ώρες συνομιλώντας και όχι μόνο να μη συμφωνούμε, αλλά να μην καταλαβαινόμαστε καν.


Τα λέμε